HTML

Le Garçon du Moineau

Friss topikok

Címkék

Az a Pabló?

Haversrácblog 2012.09.20. 21:34

Na most érkezett el az a kínos pillanat amikor írok egy „Kri-ti-kát” azaz egy olyasmi dolgot ami leképezni a gondolataimat és az ÉN SAJÁT véleményemet egy ki s-irományra! Na akkor vágjunk is bele!

Ma délután elmentem a Pécsi Nemzeti Színházba megnézni egy darabot amiről csak annyit tudtam hogy a címe Picasso Kalandjai és hogy ez egy főpróba! Először is, én naiv fejjel mit gondoltam hogy mi lesz ez:  ez egy nyilvános főpróba amit szinte minden egyes darab előtt megtesznek a rendezők hogy a színészek „szokjanak” a nagy nézőszámhoz és ne csak 3 ember legyen a nézőtéren, mint a rendező, dramaturg, díszlet vagy jelmeztervező meg a takarító Manyika néni aki bekéredzkedett hogy Ő majd nem nézi meg mert ebbő is érteni fogja! NEM EZ NEM EZ VOLT ITT NEM EGY NYILVÁNOS FŐPRÓBA VOLT!

Hát én ilyet ÉN nem láttam még! Ha egy mondatan kellene elmodanom akkor azt mondanám, hogy:

Itt láthatunk egy Trailer előzetest a legtöbb poén lelövésével és a színház elkeseredésében használt marketingjében , „Gyere má be a színházba HE! Technikát alkalmazva!

NA AKKOR MOST SZEDJÜK DARABOKRA! (ÉRTED mert színházban az előadott dolog is egy darab! Érted! HÁ? Valaki? Senki?) Naszóval, ez egy bevezető színházmegszerettető kis diákdarabocska amit én imádtam, de csak akkor ha a pozitív oldalát nézem, „Nade hogyan érted ezt Veréb? Miaz hogy nem tetszik ha tetszik és csak akkor nem tetszik hogy tettszene hogy a dugó a nevem?” Úgy hogy sajnos eddig csak azt látom benne mint a legtöbb Zalaegerszegi darabban ( ne gondoljátok imádtam az illatszertárat), hogy arra megy ki hogy bemegy a NÉP és röhög és poén és poén és poén ésponésponésposvljnsvnolvsn! Azaz most csak ezt mutatták meg… és sajnos magamat megcáfolva én ezt imádtam mert EZ VICCES VOLT! Mondjuk abból a filmből nem is nehéz, Továbbá a rendező elmondta szerint tele van szívsanyargató zokogós jelenettel! NADEHOGYMOSTMIÉRTIS!

Az a baj hogy ez nem egy főpróba volt! Azért is mondtam hogy kaptam egy meleg tál langyos Sneek Peak-et, mert láttam az egész darabból 3 azaz 3 jelenetet! Na én most beharangoztam hogy írok erről de most MI A SZART ÍRJAK 3 AZAZ 3 JELENETRŐL?!?!?! Erre varjá gombot!

Na de mégis! A Rendező Méhes László nagyon szépen előadta nekünk a nagyérdekműnek, a fiatal és még formázható színházba MÉG nem (de én már igen) járó de majd fogó gyermekfiatalfelnőtteknek  hogy miről is szól ez!

Méhes mivel maga is színész (az istenáldjameg) és imádja a mozgást ezért nagyon látszik is hogy AZ EGÉSZ DARAB MINTHA EGY OPERETTET néznék.. táncolnak, sokat de NAGYON NAGYON SOKAT! És ez jó, tettszik, a darabnak jól áll, szépen koreografált és még a táncosok is elviselhetőek mint színészek! Na tehát ez egy nagyon szépen emészthető darabocska, nincs mély mondanivalója, aki látta már a filmet annak ajánlom aki meg nem ANNAK MÉGJOBBAN!

MÉGEGYSZER MONDOM! Nem az egész darabot láttam csak 3 jelenetet ezért ez nem teljes! Ja és az egész darabban nem mondanak egy magyar mondatot sem kivéve természetesen a narrátor aki a Pécsi Művészeti Szakközépben a Tánctagozat igazgatóhelyettese és NEM ÉRTEM miért nem oldották meg egy térmikrofonnal hanem ráraktak egy microportot ami teljesen haszontalan csak egy mélységet és vízhangot ad! Szóval szép és Jó emészthető és remélem majd ha megnézem a teljes darabot akkor nem változik a véleményem és nem kapok egy  nagy tál meleg KÁOSZT!

További szép estét kíván barátjuk, Veréb!

Jóéjszakát!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://haversrac.blog.hu/api/trackback/id/tr594791445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

K.Debóra 2012.11.09. 16:26:55

"A Rendező Méhes László nagyon szépen előadta nekünk a nagyérdekműnek, a fiatal és még formázható színházba MÉG nem (de én már igen) járó de majd fogó gyermekfiatalfelnőtteknek hogy miről is szól ez!" misu te... ez így nem korrekt! túl sokszor voltam már színházban ahhoz hogy színházba még nem járó gyermekfiatalfelnőttnek nevezz. amúgy a bejegyzéseden csiszolhatnál még. nagyon darabos a szöveg mintha nem egybefüggő lenne. lassan szétestek a mondataid lelki szemeim előtt. de azért megértettem és tetszett :)
süti beállítások módosítása